ברלין – אפריל 2019 – תוכנית אמנותית

ברלין 2019 תוכנית אמנותית

יום שני, 22 באפריל 2019 – “הנשף בסבוי” בקומיש אופר – Komische Oper

בית האופרה הצעיר והחתרני של ברלין חוזר לשנות ה-30 התוססות של המטרופולין באופרטה שהיא כולה קאברט תוסס, “הנשף בסבוי”. המלחין היהודי פאול אברהם כתב את המוסיקה – שילוב של ג’ז ברלינאי, צ’ארדש הונגרי צועני, וולסים ווינאיים ומוסיקת כליזמרים יהודיים – לעלילה מבריקה ובימוי סוחף.

ביאטריס רנה

יום שלישי, 23 באפריל 2019 – רסיטל פסנתר: שופן, ראוול, סטרווינסקי – באולם הקאמרי של התזמורת הפילהרמונית Kammermusiksaal

כוכב נולד: הפסנתרנית ביאטריס רנה בת ה-24 מאיטליה, תלמידתו (בין היתר) של פרופ’ אריה וורדי , כבר סומנה ככוכב בעולם הפסנתר הבינלאומי. ברסיטל שנשמע – לצד שופן ורוול – גם הגרסה לפסנתר של הבלט “ציפור האש” מאת סטרווינסקי – זיקוקי די נור מוזיקליים של ממש!

יום חמישי, 25 באפריל 2019 – “הספר מסביליה” בשטאאטסאופר – Staatsoper Berlin

“הספר מסביליה”, אולי האופרה הידועה והחביבה מכולן, נכתבה בתנופה שמאין כמותה: לרוסיני הצעיר, שהיה ב-1816 בן 23, נדרשו 3 שבועות בלבד כדי להשלימה! מאז נותרה האופרה גולת הכותרת ברפרטואר הקומדיה האופראי העולמי, והבימוי שנראה – משנת 1968 – גם הוא רענן מתמיד.

הספר מסיביליה

יום שישי, 26 באפריל 2019 – “חליל הקסם” בשטאאטסאופר – Staatsoper Berlin

האופרה הנצחית, הצבעונית, המיתולוגית והמסתורית שכתב מוצרט זמן קצר לפני מותו ב-1791, וגם בה מככבות הנשים – ובמיוחד מלכת הלילה ובתה הנסיכה פאמינה. האופרה חוזרת הפעם לאחת התפאורות הראשונות שזכתה להן, מתחילת המאה ה-19, ובהפקה חדשה בבית האופרה המחודש והמפואר, שנפתח לאחרונה מחדש בשדרת אונטר דן לינדן.

יום שבת, 27 באפריל 2019 – “ריגולטו” בדויטשה אופר – Deutsche Oper Berlin

“ריגולטו”, מלודרמה ב-3 מערכות, הועלתה לראשונה ב-1851, בוונציה. ורדי עצמו כתב: “זה הסיפור הטוב ביותר שהלחנתי. סצנות עצמתיות, אופי מלא תשוקה, פאתוס וגיוון רב”, ומי אנו שנחלוק על ורדי. הטרגדיה, או שמא סיפור האימה, זכתה למוסיקה מצמררת וכובשת, ולבימוי מחודש ב”דוייטשה אופר”.

יום ראשון, 28 באפריל 2019 – “אותלו” עם הפילהרמונית של ברלין

הפילהרמונית של ברלין חוזרת ממסע בפסטיבלים באירופה עם ביצוע קונצרטי לאופרה “אותלו” ועם מנצחה לקונצרט הזה – דניאלה גאטי האיטלקי, המנהל המוסיקאלי של הקונצרטחבאו באמסטרדם. את הליברית כתב המלחין והמשורר אריגו בויטו, שהשכיל להעביר את המחזה השייקספירי הגדול אל בימת האופרה. שבע שנות עבודה הגיעו לסיומן ב-1887, כאשר העניק ורדי לעולם את המוסיקה הטראגית, המעמיקה והמופלאה מן התקופה המאוחרת והבשלה בחייו הארוכים.

סגירת נגישות