המסע בעקבות באך – 11-19 ביוני 2024

טיול תוכן מרתק בעקבות המלחין הנצחי והגדול מכולם

מסע לאתרים ולאירועים ששינו את ההיסטוריה ואת המוסיקה הקלאסית

                      Weimar / Eisenach / Arnstadt / Leipzig / Koethen / Potsdam / Berlin

תאריכי הנסיעה: 19 – 11 ביוני 2024

ליווי והדרכה ומוסיקלית: דוד ויצטום

יום שלישי 11 ביוני 2024 – ויימאר

נמריא בטיסת אל על ישירה וסדירה לברלין בבוקר. נגיע לעיר ויימאר, בה נשהה 2 לילות במלון Hotel Eelephant – חמישה כוכבים, הממוקם במרכז העיר.

העיר הקטנה והעתיקה ויימאר הינה אחת מבירות התרבות החשובות והיפות באירופה. מרכז אמנות, מוסיקה ואדריכלות שבה התגוררו ענקי הרוח, הסופרים גתה ושילר, וגדולי המוסיקאים – בהם באך ופרנץ ליסט.

אחה”צ נאזין להרצאת מבוא מאת דוד ויצטום בספריית המלון, שבה שהה וכתב גם הסופר הגדול תומאס מאן

בנושא: עולמו ואמונתו של יוהן סבסטיאן באך – מהמהפכה הדתית של מרטין לותר עד לשיא תקופת הבארוק בגרמניה.

לאחר ההרצאה נסעד ארוחת ערב במלון.

Thomanerchor Leipzig © Tom Thiele

יום רביעי 12 ביוני 2024 – ויימאר / אייזנאך / ארנשטאט

בבוקר נסייר בעיר אייזנך, עיר הולדתו של יוהן סבסטיאן באך, שבה לימד גם מרטין לותר, מייסד הפרוטסטנטיזם בגרמניה. נעלה אל טירת וורטבורג המתנוססת מעל העיר, מבצר עתיק יומין מן המאה ה11, שהתפרסם כבר בימי הביניים בשל “מלחמת הזמרים” שנערכה בו במאה ה-12. שם תרגם מרטין לותר, במסתור מרדיפת הקיסר והאפיפיור, את הברית החדשה לשפה גרמנית, ובאולם האגדי המרכזי של הטירה התקיים ביצוע הבכורה של האופרה “טנהויזר” מאת וגנר.

לאחר מנוחה קצרה וכוס קפה איכותי, נמשיך אל בית הולדתו של באך, המשמש כיום אחד המוזיאונים החשובים המתארים את חייו ועבודתו של המלחין. נאזין ל“קונצרט טעימות” בכלי הנגינה שהיו בביתו – צ’מבלו, קלוויקורד ואורגן, לצלילים שמימיים של כלים עתיקים בהדגמה חיה וכן נלמד על תולדות משפחת באך הענפה ומקורות ההשראה המוסיקלית של המלחין.

נמשיך לעיר הסמוכה ארנשטט: כאן קיבל באך הצעיר את משרתו הראשונה כנגן עוגב, וכאן כתב את יצירתו המפורסמת לכלי הנשגב – “טוקטה ופוגה” ברה מינור, שזכתה לאינספור ביצועים וגרסאות.

שם נאזין לרסיטל לעוגב בכנסייה שבה פעל באך עצמו, כשהנגן Jörg Reddin הוא למעשה, יורשו של באך בתפקיד. זאת לצד ביקור בארמון העיר, שגם הוא מקדיש חלק נכבד מאוספיו לבן העיר הדגול.

נחזור לעיר ויימאר ובערב ארוחה משותפת במסעדה.

המסע בעקבות באך – עם דוד ויצטום. אל תחמיצו! השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.





שם מלא (חובה)

אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

איך שמעת על הנסיעה? (חובה)

נושא:

Elisabeth Breuer ©Antje Wolm

תזמורת האקדמיה למוסיקה עתיקה מברלין photo by Uwe Arens

יום חמישי 13 ביוני 2024 – ויימאר / לייפציג

בבוקר נאזין להרצאה מס’ 2 של דוד ויצטום במלון: המוסיקה של באך – גאונות חסרת מנוח, בין חדשנות פורצת דרך לבין המסורת הכנסייתית: באך כממשיך ובה בעת כקורא תיגר על תקופתו.

אחר כך סיור קצר בויימאר עם דוד ויצטום.

יציאה לעיר לייפציג. מרכז המסע שלנו הוא העיר לייפציג, שבה פעל באך במשך 27 שנות חייו האחרונות, וכאן הלחין את רוב יצירותיו הגדולות, במיוחד מוסיקה קולית וכנסייתית: הפסיונים, הקנטטות, המיסות, האורטוריות והמגניפיקט. אנו מגיעים לעיר החוגגת מדי שנה את פסטיבל באך המציע עשרות קונצרטים ומופעים, עם מבצעים אורחים מהשורה הראשונה – הנוהרים לליפציג מרחבי העולם, ואנו נצטרף אל העולים לרגל.

בעיר לייפציג נשהה 4 לילות במלון 5 כוכבים דלקס Handelshof Steigenberger Grandhotel, המלון המפואר ביותר בלייפציג שנמצא בלב ליבה של העיר העתיקה, במרחק הליכה קצר מכל האתרים המרכזיים.

לייפציג, תחנתו הארוכה ביותר והאחרונה של באך, היא אחת מבירות התרבות האירופיות הזוכות בשנים האחרונות לעדנה ופריחה. לייפציג הייתה מתמיד עיר מסחר שוקקת, מרכז לירידים ותערוכות – והיום, לאחר שהתאוששה משנות ההזנחה בעידן חלוקת גרמניה, היא מרכז תרבות, אקדמיה ואמנות, אבן שואבת לצעירים ולאמנים – תחרות של ממש לברלין.

ארוחה משותפת במסעדה.

בערב נאזין ל“יוהנס פסיון” בכנסיית תומס בביצוע מקהלת הילדים והמתבגרים של הכנסייה, עם סולנים ותזמורת “האקדמיה למוסיקה עתיקה” מברלין, בניצוח אנדראס רייזה

יצירתו הכבירה של באך – “יוהנס פסיון”, הפסיון הראשון שהלחין, בשנת 1724. מדובר במעין אופרה כנסייתית של ממש – דרמה, שילוב של יסודות מוסיקליים שמקורם באיטליה וגרמניה גם יחד עם הטקסט מן הברית החדשה, לשלמות מדהימה ומרטיטה. סיפור סיומם הטראגי של חיי ישו עלי אדמות הופך כאן למוסיקה המתעלה לשיאי רגש ותחכום גם יחד – שהם חסרי תקדים.

יום שישי 14 ביוני 2024 – לייפציג

בבוקר הרצאה מס’ 3 של דוד ויצטום במלון בנושא: המורשת של באך – היצירות האוניברסליות הגדולות האחרונות וההמשכיות: כיצד הפך באך למורה הדרך הגדול של המוסיקאים ברחבי תבל, מימיו ועד היום.

לאחריה נצא לסיור מודרך בארכיון העולמי ומוזיאון באך.

ארוחת צהריים משותפת במסעדה.

קונצרט של אחה”צ: זיקוקין די נור וירטואוזיים עם תזמורת האקדמיה למוסיקה עתיקה מברלין, הצ’מבליסט הסולן – קית ארמסטרונג והמנצח ברנהרד פורק.

– יצירות קונצרטיות מבריקות מאת יוהן סבסטיאן באך ושניים מבניו הבולטים – יוהן כריסטיאן וקרל פרידריך עמנואל. בקונצרט – פתיחה תזמורתית מאת האב, קונצ’רטו לצ’מבלו מאת יוהן כריסטיאן, סימפוניה מאת קרל פרידיריך עמנואל, קטעים מתוך “אמנות הפוגה וקונצ’רטו לצ’מבלו” מאת האב, יוהן סבסטיאן.

בערב קונצרט: קנטטות קוראליות של באך עם “תזמורת הבארוק מאמסטרדם”, המקהלה שלה, בניצוח נגן העוגב והמנצח ההולנדי, טון קופמן.

כמה מהקנטטות הידועות ביותר של באך ( 4, 100, 192, 140) שהולחנו להרכב רחב הכולל תזמור, מקהלה וסולנים יושמעו בכנסייה השנייה שבה פעל באך עצמו – כנסיית ניקולאי השוכנת במרכז העיר העתיקה. המבצעים – אחד ההרכבים הוותיקים והידועים ביותר בתחום ביצוע הקנטטות , היא “תזמורת הבארוק מאמסטרדם” עם המקהלה שלה עצמה, בניצוח נגן העוגב והמנצח ההולנדי – אחד מהמובילים בעולם בפרשנות ובביצוע של יצירותיו של באך.

יום שבת 15 ביוני 2024 – לייפציג/ קתן

בבוקר נצא לעיר Koethen לטירת הארמון של הנסיך לאופולד, בה כתב באך את היצירות האינסטרומנטליות השמימיות שלו – הקונצרטים הברנדרבורגים, הסוויטות לצ’לו וכן סונטות רבות. נסייר בארמון ובכנסיית באך ונאזין להדגמות על העוגב של הכנסיה.

קתן, עיר קטנה וחמימה, היתה המקום שבו היה באך מאושר בחייו הפרטיים ובעולמו המוסיקלי, והעיר הקטנה נשמרה בחלקה – ובחלקה זכתה לשחזור, במיוחד “אולם המראות” המפואר שם ביצע באך את יצירותיו הכליות הגדולות, ושם מקליטים עד היום גדולי הסולנים והאנסמבלים את יצירותיו של באך מאותם ימים מאושרים. לצד הביקור בארמון בו ניצח באך על יצירותיו, שהפך כמובן גם הוא למוזיאון, נשמע גם קונצרט לעוגב בכנסייה העירונית, בביצוע המנהלת המוסיקלית של הכנסייה.

בערב קונצרט: באך, מנדלסון, ברהמס ערב יצירות קוליות למקהלה וסולנים עם תזמורת “פרייבורגר בארוק” בניצוחו של הנס כריסטוף ראדמן ומקהלת הילדים והבוגרים מגכינגן

בקונצרט יצירות קוליות מאת באך – ומאת שניים מהמלחינים הרומנטיים מהמאה ה19 שהעריצו אותו, עיבדו יצירות פרי עטו ואף הלחינו יצירות קוליות הממשיכות את דרכו המוסיקלית – פליקס מנדלסון שאף גילה לעולם מחדש את ה”מתיאוס פסיון” בשנת 1829, ויוהנס ברהמס. כמה מעיבודים ויצירות קוליות אלה נשמע עם סולנים, מקהלת הילדים והבוגרים מגכינגן, התזמורת המבריקה מגרמניה  “פרייבורגר בארוק” עם המנצח – הנס כריסטוף ראדמן, שהיה בעבר גם מנהל המקהלה בכנסיית תומאס, וכך ממשיכו של באך עצמו.

Freiburger Barockorchester © Britt Schilling

יום ראשון 16 ביוני 2024 – לייפציג

אחה”צ קונצרט זיקוקין די נור וירטואוזיים חלק ב’ עם התזמורת מפרייבורג בניצוחה של הכנרת והמנצחת- אווה בורהי וקריסטיאן בזיידנהאוט בצ’מבלו

אנו חוזרים לקונצרט אינסטרומנטלי מבריק שתבצע הפעם התזמורת מפרייבורג אותה פגשנו אמש, ובו לצד באך ובנו קרל פיליפ עמנואל גם שניים ממלחיני התקופה בגרמניה, הידועים פחות אמנם – אך הלחינו מוסיקה נפלאה: פתיחה תזמורתית מאת יוהן פרידריך פאש, קונצ’רטו לצ’מבלו מאת קרל פיליפ עמנואל באך, סונטה כלית מאת יוהן דוד הייניכן, ולסיום – הקונצ’רטו הברנדנבורגי מס. 1 מאת האב, יוהן סבסטיאן באך. הסולן הוא הצ’מבליסט קריסטיאן בזיידנהאוט, ומנצחת על התזמורת – הכנרת והמנצחת הצעירה מהונגריה – אווה בורהי.

בערב קונצרט הסיום של הפסטיבל – באך – המיסה בסי מינור עם אנסמבל ה”קולגיום ווקאלה” מגנט, בניצוחו של פיליפ הארוואכה

אנו נפרדים מלייפציג ומכנסיית תומאס באקורד העוצמתי ביותר האפשרי: אנסמבל ה”קולגיום ווקאלה” מהעיר גנט, בלגיה, עם מנצחו הוותיק פיליפ הארוואכה, מבצעים את המיסה הענקית למקהלה, סולנים ותזמורת שהוגדרה לא פעם כ”יצירה הגדולה שנכתבה אי פעם”. ואכן, המיסה בסי מינור היא אמנם אחת מיצירותיו האחרונות, אך היא שואבת רבים מחלקיה ממוסיקה שליקט באך עצמו גם מיצירות מוקדמות יותר שהלחין, והרכיב את חלקי הפאזל המוסיקלי העצום הזה כמלאכת מחשבת המשתווה לייחודיות הרגשית ולארכיטקטורה הצלילית המופלאה. יש המכנים את היצירה – “הקתדרלה המופלאה ביותר שנבנתה אי פעם” – וכולה בצלילים!

Collegium Vocale Gent © Michiel Hendryckx

יום שני 17 ביוני 2024 – לייפציג/ ברלין

בבוקר נצא למלוננו Berlin Marriott hotel חמישה כוכבים דלקס הנמצא במרכז המיטה של ברלין בכיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) המפורסמת.

בערב קונצרט עם ה”קאמרטה זלצבורג” והלן גרימו – מוצרט ושומאן

בקונצרט באולם הייחודי של ה”קונצרט-האוז”, בלב ברלין ההיסטורית, נשמע שלוש יצירות – כולן בסימן המינור הרומנטי. תזמורת הבית של פסטיבל זלצבורג, בניצוח ג’יובאני גוצי, יחברו לפסנתרנית הסולנית המדהימה מצרפת – הלן גרימו. בתכנית – שתי יצירות מאת מוצרט – קונצ’רטו לפסנתר ותזמורת ברה מינור (466), והסימפוניה הלפני אחרונה – והנוגעת ללב, בסול מינור, מס. 40. לאחר ההפסקה נשמע את הקונצ’רטו לפסנתר בלה מינור מאת רוברט שומאן, אותו הלחין עבור רעייתו האהובה, והפסנתרנית הוירטואוזית – קלארה. הקונצ’רטו הרומנטי והמתנגן הזה הוא כולו הצהרת אהבה, ואכן, קלארה הרבתה לבצע אותו גם כאשר חלה רוברט ומת בטרם עת.

יום שלישי 18 ביוני 2024 ברלין

בבוקר נצא לעיר פוטסדאם ולארמון המלך פרידריך, “סן סוסי”, שם התקיים המפגש ההיסטורי הייחודי בין באך לבין המלך פרידריך הגדול, שבעקבותיו כתב באך את יצירתו המפורסמת, “המנחה המוסיקלית”. לאחר סיור מודרך בארמון הבארוקי המהודר ובגנים עוצרי הנשימה שסביבו, נשים פעמינו למרכז העיר פוטסדאם.

בערב ארוחה מסכמת במסעדה.

יום רביעי 19 ביוני 2024 ברלין

טיסת בוקר סדירה וישירה של אל על לישראל, נחיתה בשעה 16:00.

צרו קשר עכשיו ונחזור אליכם עם הפרטים!





שם מלא (חובה)

אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

איך שמעת על הנסיעה? (חובה)

נושא:

מה כוללת החבילה:

  • טיסות ישירות בחברת אל על לברלין וחזרה
  • אוטובוס תיירים מפואר לקבוצה בכל תקופת הנסיעה ככל הנדרש
  • בתי מלון 5 כוכבים על בסיס B&B
  • בויימאר 2 לילות  מלון (5 כוכבים) Hotel Elephant
  • בלייפציג 4 לילות (מלון 5 כוכבים)  Steigenberger Grand Hotel Handelshof
  • בברלין 2 לילות (מלון 5 כוכבים) Berlin Marriott hotel
  • מלווה לקבוצה מטעם חברת “שמים הפקות בינלאומיות”
  • ליווי והדרכה אמנותית צמודה של דוד ויצטום
  • כניסות לכל האתרים, ארמונות, מוזיאונים
  • 5 ארוחות משותפות במסעדות
  • קונצרטים / מופעים
  • טיפים לנותני שירות
  • מערכת שמע אישית
  • שירותי סבלות בבתי המלון
  • עלות הנסיעה:
  • עלות ליחיד בחדר דלקס זוגי (לבד בחדר) 4,986 יורו
  • עלות לזוג בחדר דלקס 8,526 יורו

  • *** הזכות לשינויים שמורה למארגנים

*כל התמונות מפורסמות בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים. באם אתם מרגישים נפגעים מפרסום תמונות אלו, אנא הודיעונו מיידית למייל info@shamayim.co.il ואנו נסירן.

*הזכות לשינויים שמורה. קיום האירוע בהתאם להוראות משרד הבריאות.

סגירת נגישות