פרופ’ עתי ציטרון

עתי ציטרון  במאי, פרופסור חבר וראש החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה

 

לפני שהגיע לאוניברסיטת חיפה, לימד בחוג לאמנות התיאטרון של אוניברסיטת תל אביב, בתכנית הרב תחומית של הפקולטה לאמנויות שם, ובביה”ס לאמנויות הבמה של סמינר הקיבוצים.

 

הוא ניהל את בית-הספר לתיאטרון חזותי, ירושלים (1992-2000) והיה מנהלו האמנותי  של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר (2001-2004). על עבודתו בירושלים ובעכו זכה ב-2004 בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה.

 

בכהונתו הראשונה כראש החוג לתיאטרון של אוניברסיטת חיפה (2004-2009), הקים בחוג תכנית ראשונה וייחודית ללימודי ליצנות רפואית. יחד עם משה חזות, ייסד את פסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי.

במקביל, היה מנהלו האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב, בת-ים (2007-2010). יצירותיו לבמה הוצגו בישראל, צרפת, ארה”ב וקנדה.

 

בשנים האחרונות הוא מוביל את מעבדת התיאטרון בשפת סימנים, אֶבִּיסוּ, כחלק מפרויקט המחקר הבינתחומי, “הדקדוק של הגוף” שמנהלת הבלשנית פרופ’ ונדי סנדלר מאוניברסיטת חיפה. ההצגה הראשונה של מעבדת התיאטרון בבימויו, “על אביסו זה לא”, הועלתה ברחבי הארץ, בניו יורק, בקמפוסים במדינת ניו יורק, ובפסטיבל בינלאומי בעיר ריימס בצרפת.

 

ההצגה השניה, “שפת ההם”, עסקה בבעייתיות של חינוך של חירשים בגישה האוראלית ועלתה במרכז כלים לכוריאוגרפיה בבת-ים. שחקני המעבדה מציגים בימים אלה מפגש תיאטרוני שמיועד למערכת החינוך, לאוניברסיטאות ולכנסים.

 

את לימודי הדוקטורט עשה ציטרון בתמיכת מלגת פולברייט במחלקה ללימודי מופע של אוניברסיטת ניו יורק. מחקריו עוסקים בתיאטרון ניסיוני, בפולחן, קרנבל, שמאניזם, ליצנות רפואית וליצנות פולחנית.

 

ב-2016 התפרסמו בכתב העת המקוון Frontiers in Psychology תוצאות המחקר הבינתחומי שהוביל במרכז מ.ס.ר בביה”ח ע”ש שיבא. המחקר בדק את האפקט של התנהגות רופא כלפי המטופל בעת טיפול בכאב באמצעות פלצבו.

 

קובץ מאמרים בעריכתו, בנושא “המופע כתרופה” (curative performance) יצא לאור בספטמבר 2020 בכתב העת TDR: A Journal of Performance Studies. ציטרון הוא עורך שותף של הספר Performance Studies in Motion (Bloomsbury, 2014).

 

ב-2017 זכה במלגת קרן שוסטרמן לאמן אורח באוניברסיטת סטוני-ברוק בניו יורק, ולימד שם במחלקה לתיאטרון ובמרכז לרפואה הומניסטית וביואתיקה.

 

 

 

סגירת נגישות