תוכנית אמנותית – המסע בעקבות באך – 18-26 ביוני 2019

20 ביוני 2019, יום חמישי 17:00
מוסיקת רועים וציד

הקונצרט הראשון במסע מגלה פנים מפתיעות למוסיקה של באך: יצירות בעלות אופי פסטורלי, לביצוע באירועי חג ומועד, הוקרה לדוכס מוויסנפלס שליד ווימאר, שהעריך את המוסיקה של באך ותמך בו.

הקונצרט הברנדנבורגי הראשון כתוב לאבובים וקרנות, כלי הנגינה של הצייד, וכך גם קנטטות “הרועים”, ו”הצייד” שנשמע – ונקרה בהפקה בימתית בביצוע בכורה.

בהשתתפות:
Lautten Compagney Berlin וסולנים.

20 ביוני 2019, יום חמישי 20:00
מוסיקה לנסיך המזהיר ליאופולד

שנות פעילותו של באך בקתן (1717-1723) היו כנראה המאושרות בחייו – כמנהל המוסיקה בחצרו של הנסיך ליאופולד, וכך כתב באך ליום הולדתו את הקנטטה החילונית “לנסיך המזהיר ליאופולד”, שהיה מוסיקאי ונגן מוכשר.

עם מותו של הנסיך, ב-1729, הקדיש לו באך קנטטת אבל, שהמוסיקה הנפלאה שלה נלקחה מיצירות שהלחין באך בתחנתו הסופית – לייפציג.

בהשתתפות:

Deutsche Hofmusik
צ’מבלו וסולנים.

21 ביוני 2019, יום שישי 17:00
הפסיון לפני באך

הקונצרט מוקדש לעולמו של המנהל המוסיקאלי הצעיר בווימאר – באך, משנת 1714, ובתחילתו אחת הקנטטות הכנסייתיות הראשונות שהלחין שם, לצד מוסיקה מאת מלחינים שקדמו לו – נגן העוגב האסטוני לודוויג בושבצקי, וריינהרד קייזר – מלחין אופרות ידוע בגרמניה. הפסיון – סיפור צליבתו ומותו של ישו – פרי עטו של קייזר היה ברשותו של באך שביצע את היצירה כמה וכמה פעמים לפני שכתב את הפסיונים הידועים שלו עצמו.

בהשתתפות:

האנסמבל האינסטרומנטלי הבלגי Ricercar Consort
סולנים.

22 ביוני 2019, יום שבת 19:30 
מתיאוס פסיון על הבמה

זו היצירה הנחשבת בעיני רבים לגולת הכותרת ביצירתו הקולית הדרמאטית של באך, ואחד משיאי התרבות המערבית בכל הזמנים. הפעם נשמע אותה בביצוע בימתי מסקרן ומעמיק – אורח ביצוע הזוכה היום להצלחה רבה ברחבי העולם. ליצירה בעלת ההיקף הרחב – שתי מקהלות, שתי תזמורת וסולנים – מצטרפים רקדנים בפירוש חזותי למוסיקה המרגשת והמטלטלת שהלחין באך.

בהשתתפות:

מקהלת הילדים של האופרה של לייפציג
סולנים.

23 ביוני 2019, יום ראשון 15:00
קנטטות וימאר עם ווקס לומיניס

גאוניותו של באך בהלחנה לקולות וכלים גם יחד באה לידי ביטוי כבר בצעירותו – בוימאר, שם העניק לקנטטה הכנסייתית הצנועה מוסיקה דרמאטית ומעמיקה, רבגונית ועשירה שלא הייתה כמוה בתולדות המוסיקה. כמה דוגמאות נשמע בקונצרט הזה, עם האנסמבל הקולי “ווקס לומיניס” הנפלא, המרבה לבצע את המוסיקה של באך ובני תקופתו.

בהשתתפות:

האנסמבל הקולי “ווקס לומיניס”

23 ביוני 2019, יום ראשון 18:00
המיסה בסי בלבוש חדש

יש הטוענים שהמיסה בסי מאת באך היא היצירה המוסיקאלית הגדולה ביותר שנכתבה אי פעם. ובכל מקרה, יצירה זו – מיסה קתולית בעלת ממדים עצומים שהלחין מלחין פרוטסטנטי אדוק בשלהי חייו, היא בה בעת אוסף של כמה מהקטעים היפים ביותר שכתה באך בחייו, עם מבנה מוסיקאלי המצרף ושוזר את הפרקים למקשה מזהירה אחת. הפעם תוצג המיסה בביצוע מיוחד – בימתי המבטיח גם הפתעה חזותית.

בהשתתפות:

מקהלת Tölzer Knabenchor
להקת האופרה מפריז Opera Fuoco
סולנים

24 ביוני 2019, יום שני 20:00
מוסיקה קאמרית

בבניין המפואר והמשופץ של האופרה הברלינאית באונטר דן לינדן נפתח גם אולם קטן המשמש בית למוסיקה קאמרית, והפעם תכנית הנפתחת בפתיחה על נושאים עבריים מאת פרוקופייב וכוללת גם יצירה נוספת מאת מלחין יהודי – ארנסט בלוך, שיצירותיו “שלמה” ו”כל נידרי” ידועות במיוחד, ומסתיימת ברביעיית הפסנתר האחרונה והנפלאה של בראמס.

25 ביוני 2019, יום שלישי 19:30 
רומאו ויוליה – הבלט ב-Deutsche Oper Berlin

הבלט הידוע ביותר של פרוקופייב נכתב לפי מחזהו של שייקספיר, ב-1936, השנה שבה חזר פרוקופייב לברית המועצות, אך בשל חילוקי דעות בין השלטונות לבית הבאלט בולשוי, ומסע הטיהורים של סטאלין, לא הוצג שם עד 1940. הבאלט הפך לנכס צאן ברזל ברחבי תבל – וההפקה שנחזה בה מבליטה במיוחד את צדדיה הרגשיים והדראמטיים של הטראגדיה הקלאסית.

הצטרפו אלינו למסע בעקבות באך:






שם מלא (חובה)

אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

נושא:

סגירת נגישות