דאוול קרופורד

DAVELL CRAWFORD TRIO & IRVIN MAYFIELD Dates: 27– 29.6 Davell Crawford, piano vocals  Barry Stephenson, bass Le Shawn Elliott Lee, drums From: New Orleans, USA  Style:  R&B Omaggio a Professor Longhair & Co.: let’s dance! Fin dal suo debutto in precocissima età con l'album Let Them Talk del 1995, Davell Crawford ha mescolato nel suo repertorio influenze gospel, R&B, funk, soul e jazz. Il 40enne cantante e pianista è oggi considerato non solo uno dei maggiori talenti musicali di New Orleans, ma anche il miglior erede della grande tradizione pianistica della città, tracciata da maestri come "Professor" Longhair e James Booker. Oltre che con un  progetto dedicato a Fats Domino, Davell Crawford si esibirà quest’anno anche in trio e con questa formazione passerà in rassegna alcuni dei principali successi di Professor Longhair, Dr. John e in genere della musica Bluse-R&B di New Orleans. Ad accompagnarlo il bassista Barry Stephenson e il giovane batterista Le Shawn Elliot Lee.  An homage to Professor Longhair & Co.: come and dance! Since his debut as a teenager – with the album Let Them Talk, released when he was only 19 – Davell Crawford has included a variety of genres in his repertoire, from gospel, R&B, and funk to soul and jazz. The 40-year-old singer and pianist is not only considered one of the greatest musical talents from The Big Easy but also THE heir to the city's great piano tradition, which owes its beginnings to masters such as Professor Longhair and James Booker. Present in Ascona with an homage to Fats Domino, Davell Crawford will also be performing in a trio, presenting a collection of some of the Crescent City's greatest blues and R&B hits, including music by Professor Longhair and Dr. John. He will be accompanied by the strong bassist Barry Stephenson and a young drummer, Le Shawn Elliot Lee. Hommage an Professor Longhair & Co.: Aufforderung zum Tanz! Seit seinen musikalischen Anfängen in ganz jungen Jahren mit dem 1995 veröffentlic

דאוול קרופורד (Davell Crawford) פסנתרן וזמר , יליד ניו אורלינס , מדינת לואיזיאנה 1975.davell_crawford

קרופורד הוא נכדו של מוזיקאי ה-אר אנ בי הידוע  James “Sugar Boy” Crawfordואני מציין את זה כבר בשלב זה כי מחקרים רבים מורים על קשר ישיר בין בחירת מקצוע לבין הסביבה בה גדלנו.

קרופורד החל לנגן בגיל שבע ומאוחר יותר בגיל 11 קיבל מסבא שלו קלידים ובעצם נכנס לחיי המוזיקה כבר בתקופת הלימודים בתיכון. הוא מכונה Piano Prince of New Orleans.

קרופורד הוא פרפורמר מדהים שנותן בהופעות את כל כולו תוך כדי מתן כבוד רב לקהל שלו. לעיתים הוא מרחיב בסיפורים לפני תחילת שיר, מצחקק ומשדר Fun ועוד Fun וגאה מאוד מאוד בעיר הולדתו. דאוול מעביר את המסר בצורה ברורה ורהוטה, במקרה זה עם פרשנות שגורמת לאווירה קלילה יותר בשיר העצוב מאוד שכתב מורה לספרות שחור מדרום ארצות הברית.

הוא זמר מדויק, מסוגנן, משעשע וגם מבין היטב איך לגרום לקהל שלו לבוא איתו למחוזות הגאמבו ולשלב את סיפורי ניו אורלינס לתוך השירים  שלו (זו עיר שידועה באסונות הטבע שפוקדים אותה כמעט כל שנה). הוא מבצע מוזיקה שיש בה מן הגוספל, בלוז, פאנקי וגם קצת פופ וכל אלו מתובלים היטב עם תבליני הג’אז. יש לו שירי אר אנ בי רבים והנה אחד לדוגמא שמשלב אר אנ בי עם סגנון ניו אורלינס.

זו הזדמנות לכתוב כמה משפטים על הסגנון שנקרא אר אנ בי (R&B) שזה קיצור של רית’ם אנד בלוז.

האר אנ בי הוא תחת הכותרת Root Music, מוזיקה שורשית אמריקאית.

אר אנ בי זהו סגנון שפותח על ידי מוזיקאים שחורים ששילבו בין ג’אז לבלוז. בסגנון, הקצב חוזר על עצמו לרוב והמלודיות יחסית פשוטות. לעיתים קרובות

¶DAVELL CRAWFORD – Shown leading a Fats Domino tribute at Jazz Fest in New Orleans, the pianist-singer plays solo at Cock ‘N Bull on Wednesday. credit: Michael Hochanadel

¶DAVELL CRAWFORD – Shown leading a Fats Domino tribute at Jazz Fest in New Orleans, the pianist-singer plays solo at Cock ‘N Bull on Wednesday. credit: Michael Hochanadel

הטקסט עוסק בעניינים שבינו לבינה. המושג קיים מסביבות 1948. הז’אנר התפתח בעקבות ההגירה הגדולה של שחורים לערים כמו שיקגו וניו יורק מהדרום איתם הגיע “מטען” של בלוז וגוספל.

קרופורד הוא אחד מהבולטים במוזיקאי ניו אורלינס. הוא מופיע ברחבי העולם, מקיים כיתות אומן וגם מלמד באופן פרטי ובאתר אינטרנט.

הקריירה שלו החלה לתפוס תאוצה ב-1995 כאשר הקליט את אלבום הבכורה שלו לפני שמלאו לו 20. הוא ניגן שם הארד בופ וסול ג’אז לצד גוספל וסגנון ניו אורלינס. הדיסק זכה להערכה רבה ודובר עליו שבניגוד לצעירים בני גילו שמבצעים ראפ, הוא שולט ברזי סגנון ניו אורלינס הותיק ולא מזניח את הבלוז והגוספל.

נגינתו של דאוול הושפעה רבות מ- Professor Longhair and James Booker שניהם ענקי פסנתר דרומיים. שיר הנושא של האלבום הולחן על ידי ג’יימס בוקר.

קרופורד המשיך להקליט אלבומים ולהופיע בהרבה מאוד פסטיבלים כמו הים הצפוני בהולנד, אסקונה בשווייץ שם יופיע גם השנה וברור בניו אורלינס כמעט על בסיס קבוע.

עד היום הוא הקליט שישה אלבומים.

מי מכם שיהיה נוכח בהופעה של דאוול באסקונה יהנה מבילוי איכותי וכיפי ביותר.

רז סקלס

סגירת נגישות