המסע בעקבות באך – כריסטמס 2018 – תוכנית אמנותית

יום שלישי, 11 בדצמבר 2018 – ויימאר
יום רביעי, 12 בדצמבר 2018 – לייפציג

בנסיעתנו זו נביא שני קונצרטים קאמריים במיוחד עבור חברי הקבוצה שלנו – ובהם מיצירותיו הקאמריות של באך – ממש כשם שבוצעו בתקופת חייו –קנטטות, יצירות כליות וקאמריות, בביצוע זמרים ונגנים צעירים ומובחרים מן האקדמיות של וימאר ולייפציג. הקונצרט הראשון יהיה במלון ההיסטורי שלנו בויימאר– שקירו נושק לביתו של באך בשנות שהותו בעיר, והשני בביתו של פליקס מנדלסון בלייפציג, שכבר בשנות חייו ובשהותו בעיר אירח קונצרטי בית קאמריים.

יום חמישי, 13 בדצמבר 2018 – בית האופרה של לייפציג

אגם הברבורים היא ללא ספק אחת מיצירות המחול הגדולות של כל הזמנים, וסמל לפיתוי, לאהבה, ולחושניות. הנסיכה, הברבור הלבן – מול האויב, ברבור שחור, במאבק גורלי על ליבו של האהוב. צ’ייקובסקי הגיע לשיאי הביטוי של דראמה ורגש ביצירת המוסיקה, והבלט החדשני והמהוקצע של לייפציג חוזר לקלאסיקה ומעניק לה הפקה מועשרת ומבריקה.

יום שישי, 14 בדצמבר 2018 – כנסית סט. תומאס – לייפציג

הדובדבן בקצפת המסע הוא כמובן הקונצרט המרכזי לקראת חג המולד בכנסייה של באך עצמו – כנסיית תומס הקדוש, בלב לייפציג. כאן פעל באך במשך יותר 25 שנים, כמלחין, מנצח, נגן, ומורה ומדריך לתלמידי המוסיקה – בתזמורת ובמקהלה. האורטוריה לחג המולד היא סדרת קנטטות – 6 במספר, המתארות יחדיו במלים ובצלילים את סיפור הולדתו של ישו ובשורתה לעולם ולאנושות. לקובץ היצירות הללו הלחין באך כמה מהפנינים המופלאות שיצר, והמבצעים שנשמע הם יורשיו של באך בכנסיה שלו היום:המנצח והמקהלה הכנסייתית, עם סולנים נודעים ותזמורת הגוואנדהאוס המסורתית של העיר לייפציג.

יום שבת, 15 בדצמבר 2018 – אולם פייר בולז החדש של ברלין

דניאל ברנבוים – צילום: Jean-Marc Ferré

דניאל ברנבוים – צילום: Jean-Marc Ferré

 

בנסיעה זו נזכה להצטרף אל המאסטרו דניאל ברנבוים, הפותח בעונה הנוכחית סדרת רסיטלים ובה יבצע את כל 32 הסונטות לפסנתר של בטהובן  – סדרה שתסתיים בשנת 2020, “שנת בטהובן” – במלאת לו 250 שנה. בקונצרט הפעם מנעד רחב: מסונטה מוקדמת המוקדשת להיידן, מורו של בטהובן בווינה, ועד ליצירת הענק, מכל הבחינות, כולל אורכה – ששמה “האמרקלוויר”, פסנתר הפטישים, שהחל אז את דרכו בהתמודדות עם הדרישות הווירטואוזיות והמכניות מסמרות השיער של בטהובן. הרסיטלים מתקיימים במשכן הקאמרי החדיש והמשוכלל שנפתח לאחרונה במרכז ברלין – אולם פייר בולז.

יום ראשון, 16 בדצמבר 2018 – האולם הגדול של הקונצרטהאוס של ברלין

אנדרס שיף. צילום: Seve Bowbrick

האולם הייחודי של הקונצרטהאוז, בלב ברלין, מפגיש שניים מגדולי המוסיקאים האירופיים – המנצח אייוון פישר והפסנתרן אנדרס שיף, לקונצרט רומנטי לעילא. במרכזו, הקונצ’רטו השני של בראהמס לפסנתר ותזמורת – חגיגת צלילים של קרוב לשעה – ואחריה הסימפוניה הרביעית, הטראגית, שכתב שוברט בן ה-19 כמעין מחווה רומנטית להיידן. לפני אלה נשמע את התרועה לכלי נשיפה שהקדיש ריכרד שטראוס לתזמורת הפילהרמונית של וינה, כתרומה לנשף השנתי שנועד לאסוף תרומות לקרן הפנסיה של הנגנים. היצירה הקטנה הפכה להיט המנוגן בכל רחבי העולם.

סגירת נגישות