
על באך המופלא וסודותיו עם פרופ’ מיכאל מלצר
3 הרצאות מרתקות!
לכל ידידנו היקרים,
מזמינים אותכם ל3 הרצאות מרתקות של פרופ’ מיכאל מלצר על באך המופלא וסודותיו או
באך ממציא את עצמו מחדש בפעם השנייה!
הרבה מאד מיצירותיו הנפלאות של באך נכתבו על-ידו פעמיים (!). בסדרת מפגשי-זום פרופ’ מיכאל מלצר (חלילן, ממובילי האקדמיה למוסיקה בירושלים) יעלה את השאלה מדוע, ומה זה מעיד על באך כעל מוסיקאי (כלל לא רע…) ועלינו אנו כמאזינים לו, תוך כדי הכרה וניתוח (לאו-דווקא לקוראי-תוים) של פרקי-מוסיקה מהיפים שנוצרו אי-פעם.
אבוב בארוק

באך עם תווים בידו

תווים לכינור סולו של באך

הרצאה מוקלטת מס’ 1
באך הוא המוסיקאי הראשון שנתן מקום לכלי-המקלדת (הצ’מבלו) כשווה בין-שווים עם כלי-הקשת וכלי-הנשיפה במסגרת המוסיקה הקאמרית והקונצ’רטנטית. במפגש זה נבחן את הרווח וההפסד של חידוש זה, וזאת בעזרת הקונצ’רטו לצ’מבלו ב-פה מג’ור 1057 ברי”ב.
המוסיקה של באך, בשיאו של הבארוק – מאופיינת ברב-קוליות. שזירת הקולות השונים (השרים או המנגנים) זה בזה היתה עיקר מלאכתו של המוסיקאי, והיא נקראה ‘קונטרפונקט’. האם אפשר ליצור עולם וירטואלי של קולות שונים בשיחה שהיא למעשה מונולוג? – נבחן זאת בעזרת יצירות לכינור-סולו (ללא-באס) שכתב באך
הקנטטה מס’ 82 זכתה לארבעה ביצועים שונים בימי-חייו של באך, בלייפציג. שתי גירסאות נכתבו במקור לקול-באס עם אבוב וכלי-קשת, ואלו שתיים אחרות יועדו לקול-סופרן עם חליל. מה משמעותם של שינויי-הסולם ושל הגבהים השונים בין הגירסאות?
*3 הקישורים להרצאות המוקלטות יישלחו אליכם במייל עד 24 שעות לאחר הרכישה ויהיו זמינים לצפייה עד כשבועיים לאחר הרכישה.
*משך כל הרצאה כשעה
*במידה ויש קושי כלשהוא בצפייה או ברכישה ניתן לכתוב בווטסאפ למס’ נייד 0544347213
*מחיר 120 ש”ח לשלוש ההרצאות
נשמח לראותכם איתנו!