על באך המופלא וסודותיו עם פרופ’ מיכאל מלצר
3 הרצאות מרתקות!
לכל ידידנו היקרים,
מזמינים אותכם ל3 הרצאות מרתקות של פרופ’ מיכאל מלצר על באך המופלא וסודותיו או
באך ממציא את עצמו מחדש!
הרבה מאד מיצירותיו הנפלאות של באך נכתבו על-ידו פעמיים (!). בסדרת מפגשי-זום פרופ’ מיכאל מלצר (חלילן, ממובילי האקדמיה למוסיקה בירושלים) יעלה את השאלה מדוע, ומה זה מעיד על באך כעל מוסיקאי (לא רע…) ועלינו אנו, תוך כדי הכרה וניתוח (לאו-דווקא לקוראי-תוים) של פרקי-מוסיקה מהיפים שנוצרו אי-פעם.
באך הוא המוסיקאי הראשון שנתן מקום לכלי-המקלדת (הצ’מבלו) כשווה בין-שווים עם כלי-הקשת וכלי-הנשיפה במסגרת המוסיקה הקאמרית והקונצ’רטנטית. במפגש זה נבחן את הרווח וההפסד של חידוש זה, וזאת בעזרת יצירה קאמרית מופלאה – הטריו 1039 ברי”ב ו- 1029 ברי”ב.
המוסיקה הדתית הווקאלית בשיאו של הבארוק מגישה לנו איזון שאין-כדוגמתו בין שכל וחוכמה לבין רגש ואמונה. באך מצטיין בשניהם כאחד. כיצד ניתן להסביר את ה’התעללות’ הנוקבת שלו-עצמו ביצירותיו היפות והמדהימות ביותר? – נבחן זאת בעזרת ה’אגנוס-דאי’ שאין-כמותו.
בקנטטה מס’ 146 באך בוחר להרוס (לכאורה…) לא רק את היצירה האלמותית והמרגשת שלו – הקונצ’רטו הראשון שנכתב לצ’מבלו, אלא גם פוגע במעמדו-שלו כמוסיקאי מוביל. איך ניתן להסביר זאת?
*3 הקישורים יישלחו אליכם במייל עד 24 שעות לאחר הרכישה ויהיו זמינים לצפייה עד כשבועיים לאחר הרכישה
*משך כל הרצאה כשעה
*במידה ויש קושי כלשהוא בצפייה או ברכישה ניתן לכתוב בווטסאפ למס’ נייד 0544347213
*מחיר 120 ש”ח לשלוש ההרצאות
נשמח לראותכם איתנו!