פסטיבל מוצרט 2019 – תוכנית אמנותית

9 קונצרטים להנאתכם!

יום רביעי, 13 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 1

התזמורת הקאמרית האנגלית, עם המנצח והפסנתרן כריסטיאן זאכריאס מעניקה לנו ערב המדגים את הידידות המוסיקאלית הקרובה והאמיצה בין היידן למוצרט בווינה של שנות השמונים במאה ה-18 – שיא הקלאסיקה, ולסיום – מבט – פרי עטו של מוצרט הבוגר – הרחק קדימה, אל הרומנטיקה, בסימפוניה האהובה ביותר שכתב – בסול מינור.

יוזף היידן סימפוניה מס. 74 במי במול מז’ור.
מוצרט קונצ’רטו לפסנתר ותזמורת בלה מז’ור.
מוצרט סימפוניה מס. 40 בסול מינור ק. 550.

יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 2

ג’ניפר וג’רמי פייק בכינור ופסנתר

(כן, יש קרבה משפחתית!) נוטלת את השרביט המוסיקאלי הלאה – ממוצרט אל המאה העשרים, בסוג המוסיקה הקאמרית האינטימי ביותר – הסונטה לפסנתר וכינור של מוצרט, והסונטות לכינור – הנוטל את הבכורה מן הפסנתר כבר בתחילת התקופה הרומנטית.

מוצרט סונטה מס. 18 בסול מז’ור
קלרה שומן רומנסות אופוס 22 לכינור ופסנתר
ווהן וויליאמס “העפרוני ממריא”
וויניאבסקי פולונז קונצרטי

יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 3

רביעיית המיתרים הדינמית והוירטואוזית בלצ’אה – בטהובן

הרביעייה נקראת על שמה של הכנרת הראשונה המטביעה חותם עמוק על חברי הרביעייה שלצדה, מגישה שלוש מיצירותיו החשובות ביותר של בטהובן: הראשונה, מן התקופה המוקדמת, ה”קלאסית”, השנייה – קצרה וסוערת – מציינת את תקופת יצירתו האחרונה של בטהובן, והשלישית – יצירה רוחנית ומפליאה – מסע אל הסיפרות העליונות באמצעות המוסיקה.

תכנית בטהובן רביעייה אופוס 18 מס. 2 בסול מז’ור, אופוס 95 (“סריוזו”) בפה מינור, ואופוס 131 בדו דיאז מינור.

יום שישי, 15 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 4

קונצרט אמנים צעירים בחסות ה BBC ורביעיית המיתרים “ארטיס” עם אורחים בוויולה וקרן

הדרך היא מהיידן אל מוצרט, אם כי יצירתו המופלאה של היידן נכתבה כבר אחרי מותו של מוצרט הצעיר. שתי החמישיות של מוצרט עדינות, מתוחכמות והחמישיה בסול מינור מביטה גם היא – כמו הסימפוניה שמושמעת יומיים קודם – אל הרומנטיקה, והיא ספוגה ברגשות עצב – המתחלף, בסיום, בשמחה מתפרצת.

היידן רביעיה אופוס 76 מס. 4: הזריחה
מוצרט חמישיה לקרן, כינור, שתי ויולות וצ’לו
מוצרט חמישיית מיתרים בסול מינור, ק. 516

יום שישי, 15 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 5

אימוגן קופר ברסיטל לפסנתר – 3 סונטות מאת שוברט

אימוגן קופר: פסנתר, בתכנית שוברט: שלוש הסונטות האחרונות: בדו מינור, בלה מז’ור, ובסי במול מז’ור. אלה שלושת היצירות המסכמות את תרומתו האדירה של שוברט לרפרטואר הפסנתרני, ויש בהן פריצת דרך – מהעולם הקלאסי, הנינוח, של וינה בתחילת המאה ה-19, אל מעמקי הנפש האפלים והיופי הנשגב של הרומנטיקה המרכז אירופית, וכל זאת פרי עטו של צעיר וינאי ביישן, שהלך לעולמו זמן קצר אחר כך, בדמי ימיו.

יום שבת, 16 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 6

דואט לצ’לו ופסנתר – מוצרט ובטהובן

ליאונרד אלשנברויך – צ’לו, אלכסי גרוינינק: פסנתר, מגישים שחרית המוקדשת ל”האוס-מוזיק” הביתי בתקופה הקלאסית: סונטות לפסנתר – ולצ’לו עם פסנתר: מוסיקה מופשטת, ללא תכנים ספרותיים או תיאוריים – אלא דיאלוג נינוח בין שני כלים, ולצדו סונטות לשתי ידיו של פסנתרן אחד, אמנות שמוצרט הביא לזיכוך מושלם – ובטהובן שב והפיח בה רוח סוערת וששה אלי קרב.

מוצרט סונטות לפסנתר בלה מז’ור ובפה מז’ור
בטהובן סונטות לצ’לו ופסנתר בלה מז’ור וברה מז’ור

יום שבת, 16 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 7

תזמורת ה-BBC עם המנצח ג’וזף סוונסון והפסנתרן יבגני סודבין

בקונצרט סיום חגיגי זה מתרחקים ככל האפשר ממוצרט: אל המוסיקה הלאומית הצפונית מנורווגיה, בסוויטה המתרוננת פר גינט מאת אדוורד גריג, הפסנתר הרומנטי, המשתפך, של סרגי רחמנינוף, והסימפוניה הטראגית, המכונה “הפתטית”, האחרונה, מאת צ’ייקובסקי. אינסוף סרטי קולנוע נטלו השראה מיצירות אהובות אלה – אבל לסיום נציין בכל זאת, כי המלחין האהוב והנערץ על צ’ייקובסקי – היה לא אחר מאשר וולפגנג אמדאוס מוצרט.

גריג פר גינט, סוויטה מס. 1
רחמנינוף קונצ’רטו לפסנתר מס. 2
צ’ייקובסקי סימפוניה מס. 6 – “הפתטית”

יום שני, 18 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 8

יוג’ה ואנג, דודאמל ופולחן האביב – קונצרט של אנרגיה, צבע ושמחה

התזמורת הפילהרמונית הנפלאה של לוס אנג’לס מעניקה קונצרט ייחודי עם שניים מגדולי המוסיקאים הצעירים של תקופתנו – המנצח המסעיר מוונצואלה גוסטבו דודמל, והפסנתרנית האגדית הסינית יוג’ה וואנג, המבצעת השנה בבכורה עולמית את הקונצ’רטו לפסנתר מאת המלחין האמריקני ג’ון אדמס, שכותרתו הצינית קמעא היא “מדוע להשאיר לשטן את המנגינות היפות ביותר?”.

הקונצרט נפתח בתצוגה מרהיבה של כלי התזמורת – המתפקדים כסולנים ביצירתו של המלחין הארגנטיני הדגול אלברטו חינסטרה. לסיום – פולחן האביב, הבלט פורץ הדרך של איגור סטרווינסקי, ששינה בסערה את ההיסטוריה של המוסיקה במאה העשרים.

יום שלישי, 19 בנובמבר 2019

קונצרט מס’ 9

האופרה אורפאוס ואורידיצ’ה עם ENO Orchestra

אורפאוס ואורידיצ’ה היא כנראה האופרה המהפכנית ביותר בהיסטוריה של המוסיקה – ונכתבה במפורש כהצהרה על “רפורמה באופרה”, שנים לפני המהפכה הגדולה בצרפת, והוצגה לראשונה בווינה, בשנת 1762.

העלילה הידועה מספרת על נסיך המוסיקה, אורפאוס, המבקש להציל את רעייתו אורידיצ’ה מאש הגהינום באמצעות נגינתו ושירתו המקסימות, אך מתקשה לציית לפקודת האלים שלא להביט ברעייתו כל אותו זמן.

המוסיקה הנפלאה ושופעת המלודיות של גלוק הפכה להיט מיידי כבר במאה ה-18, והיתה השראה למוצרט – ובעקבותיו למלחינים רבים אחרים, ולא פסקה לענג דורות רבים של צופים ומאזינים, על בימות האופרה בעולם כולו.

בהשתתפות רקדנים מלהקתו של הכוריאוגרף עתור הפרסים Wayne McGregor, התזמורת הלאומית של אנגליה וסולנים.

הצטרפו אלינו!





שם מלא (חובה)

אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

נושא:

סגירת נגישות