צורה ויצירה: רעיונות תיאורטיים במוסיקה קלאסית

צורה ויצירה: רעיונות תיאורטיים במוסיקה קלאסית

והיישום שלהם במוסיקה שכולנו אוהבים לשמוע

עם ד“ר רון רגב, מבכירי הפסנתרנים והמרצים למוסיקה בישראל

לכל ידידינו היקרים,

אנו נרגשים להזמין אתכם לסדרה של שלוש הרצאות מוסיקליות חדשות של ד”ר רון רגב, מבכירי הפסנתרנים והמרצים למוסיקה בישראל.

ד”ר רון רגב השלים את התואר השני והשלישי בג’וליארד בניו יורק והיה חבר מלא בסגל ההוראה. כיהן כראש החוג לכלי מקלדת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. זכה בפרסים ומלגות רבים כמו בתחרות ע”ש ארתור רובינשטיין, תחרות AMSA בסינסינטי ומלגת פולברייט היוקרתית ללימודיו בג’וליארד בניו יורק. עבודת הדוקטורט שכתב על שלישיית הפסנתר הראשונה של מנדלסון זכתה בפרס ריצ’רד פרנץ’ לעבודת הדוקטורט המצטיינת בשנת יובל המאה של ג’וליארד, והיוותה הבסיס להרצאה וקונצרט שנתן בספריית הקונגרס בוושינגטון.

על הסדרה:

צורה ויצירה: רעיונות תיאורטיים במוסיקה קלאסית והיישום שלהם במוסיקה שכולנו אוהבים לשמוע

ההנאה שלנו ממוסיקה נובעת, במידה רבה, מהיכולת של מלחינים גדולים לארגן את רעיונותיהם כך שתיווצר דרמה בצליל. בסידרה זו של שלוש הרצאות נבחן את רעיון הצורה המוסיקלית, תוך התמקדות בשלוש צורות ששרדו מראשית העת החדשה ועד ימינו-אנו: הפסקליה, הווריאציות והפוגה. נסביר את העקרונות המארגנים של צורות אלה, ונדון בדרך בה גדולי המלחינים השתמשו בהן לאורך התקופות.

 

*ההרצאות ילווו בנגינה של רון רגב בפסנתר 

Dieterich Buxtehude תרם להתפתחות הפוגה

"פוגה" מאת וסילי קנדינסקי 1914

יוהן כריסטוף באך, בעל עותק מוקדם של הפסקליה

הרצאה מוסיקלית מוקלטת מס’ 1

הרמוניה מושלמת; פאסקליה ושאקון – על צורות במוסיקה 

מהי צורה מוסיקלית, ומדוע היא נחוצה? נדבר על חידוש מול חזרה, על דרמה במוסיקה ועל צורת הפסקליה, שמלווה את פס הקול של חיינו מימיו של באך ועד הג’אז והפופ של ימינו. נשמע פסקליות של פרסל, באך, בטהובן, ברהמס ועוד.

 

הרצאה מוסיקלית מוקלטת מס’ 2

אותה הגברת בשינוי אדרת – למה הנושא הוא רק תירוץ לווריאציות

“בואו ונראה מה אני יכול לעשות עם זה…” – אתגרים עצמיים מסוג זה הניבו את רעיון הנושא והווריאציות במוסיקה, אשר עבר שינויים מפליגים מקישוטיות של תקופת הבארוק לעולמות מוסיקליים שזורים של המאות ה-19 וה-20. נקשיב לגילגוליהן של וריאציות פרי עטם של ראמו, באך, מוצרט, ברהמס ופרוקופייב.

 

הרצאה מוסיקלית מוקלטת מס’ 3

הקולות הבלתי נתפסים – הבריחה מן הפוגה

צורת הפוגה היא הביטוי המתוחכם ביותר של החיקוי המוסיקלי, אך למרות שורשיה האינטלקטואליים היא מוצאת את דרכה לרגעי שיא רגשיים של כמה מהיצירות המוסיקליות הגדולות ביותר. נאפיין פוגות, ונראה כיצד הרעיון הבארוקי מזין סונטות, מוסיקה קאמרית וסימפוניות, ביצירותיהם של באך, מוצרט, בטהובן, מנדלסון, רוסיני וראוול.

*3 הקישורים  להרצאות המוקלטות יישלחו אליכם במייל עד 24 שעות לאחר הרכישה ויהיו זמינים לצפייה עד כשבועיים לאחר הרכישה

*משך כל הרצאה כשעה

*במידה ויש קושי כלשהו בצפייה או ברכישה ניתן לכתוב בווטסאפ למס’ נייד 0544347213 או למייל daniel.w@skygp.co.il

*מחיר 120 ש”ח לשלוש ההרצאות המוקלטות

נשמח לראותכם איתנו!

סגירת נגישות